Reflexions en veu alta

Agafo el diari i començo a mirar les fotografies. Secció de política, economia… majoria aclaparant d’homes. Jo que sóc una mica obsessiva amb aquestes coses, miro detalladament aquelles on hi surt molta gent, per si alguna cosa em fa veure que estic equivocada… però no…

No pot ser, em dic, no em diuen a sempre una vegada i una altra que la meua lluita no té massa sentit avui en dia, que ja hem assolit la igualtat i no val la pena seguir lluitant? Segur que dec ser jo, que no ho miro bé em dic de nou…

Poso les notícies a la televisió i veig titulars, imatges, referències a líders mundials… però de nou guanyen per majoria absoluta les referències masculines. Expliquen que el Consell de Transició Nacional ha començat a treballar. Miro els noms dels seus membres (13) i llavors ho veig: sols 3 són dones! Però que no havíem quedat que volíem un nou país per fer-lo millor? Doncs ja comencem malament! I així podria seguir escrivint un article que no tindria fi.

Per sort, però, no tot sempre han de ser males notícies i de cop trobo un comentari al Twitter on un usuari fa la mateixa reflexió que jo he fet fa una estona o dies enrere, i no sempre són dones, cada cop són més els homes que també comencen a fer aquestes reflexions en veu alta, perquè també veuen com una societat millor passa per una societat de tots i totes. I aquesta situació  va sent cada dia més normal al meu entorn en converses, comentaris o fets que es converteixen en petits oasis que ens fan continuar en aquesta llarga lluita, i que et fan veure que potser no t’estaves pegant cops contra la paret i que allò que tu no veus com a “normal” (tot i la insistència d’alguns en no voler canviar les coses) cada dia som més les persones que consideren que és urgent canviar-ho per viure en plena normalitat.

És cert que ens queda faena, molta faena a fer, però de nou un exercit de formiguetes demostrarem que, juntes, és possible 😉

Deixa un comentari

