80 anys plens de joventut!

Avui és un d’aquells dies que esperes en molta il·lusió, celebrem que les JERC ens vam fundar un 27 d’octubre d’ara fa 80 anys.

Vaig començar la meua activitat política uns mesos abans de les eleccions municipals del 2003, en les que no vaig poder votar per uns dies, però si van marcar un moment molt important en la meua vida. Amb un grup de gent jove i plena d’il·lusió vam decidir fundar les JERC a Ulldecona i treballar per un poble millor i fer créixer Esquerra i així va ser, vam aconseguir recuperar els dos regidors que feia molts anys no teníem. Han passat moltes coses i temps des d’aleshores, però encara recordo com si fora ahir, les primeres reunions, actes, sopars, festes….

De seguida em vaig implicar més enllà i vaig començar a participar amb els companys de la resta de les Terres de l’Ebre, fet que em servir per conèixer la realitat dels joves ebrencs més enllà de la del poble. Més endavant vaig tenir l’honor de ser-ne la portaveu i formar part de la Direcció Nacional de les JERC. Ja feia temps que havia decidit que la meva lluita no estava sols al meu municipi, sinó que per alliberar el meu país havia de lluitar des de diferents nivells i per això des d’un principi vaig voler participar en els actes nacionals com les Escoles de Formació, l’Acampada Jove… fet que m’ha permès conèixer bona part del nostre preciós i llarg territori i a persones que han estat i són molt importants en la meua vida.

Gent com l’Alba, el Carles, el Jordi, l’Anna, l’Empar…. formen part d’aquest grup de gent amb el que he pogut compartir batalles, moltes hores de feina i molt bones estones de festa… i, perquè no dir-ho, amb alguns alguna cosa més. De fet aquí he conegut la persona amb la que actualment vaig fent camí,  el Joan, amb qui compartim la il·lusió per construir un futur millor. Però sobretot, les JERC, ens han donat l’oportunitat de créixer plegats i de formar-nos com a ciutadans. I aquesta és precisament una de les coses que mai podré agrair prou a aquesta organització: gràcies a aquesta implicació no sols ens hem fet grans (que també!) sinó hem crescut com a persones compromeses que lluiten per fer realitat els seus somnis i per fer d’aquesta una societat més justa.

I des de fa un any tinc l’oportunitat de tornar-li novament a l’organització part del que m’ha donat durant aquests casi 10 anys. Aviat farà un any que tinc l’honor i la responsabilitat de ser la Secretaria Nacional de la Dona i formar part de la Permanent del partit i treballar des de la primera línia per continuar fent els nostres somnis realitat com sempre hem fet. Però per més que Gerard, l’Òria, l’Isaac, la Marta, el Jordi, el Ricard, l’Anna, l’Albert, l’Àlex i jo mateixa estiguem al capdavant de les JERC actualment, aquesta organització no seria res sense tota la gent que cada dia la fem gran arreu dels Països Catalans.

A tots ells gràcies per recordar-me dia a dia perquè val la pena seguir lluitant.

Visca el jovent compromès, Visca les JERC!  

Deixa un comentari

