Sales i Ferré, un home avançat al seu temps

Ahir es va realitzar a Ulldecona l’acte de tancament de la commemoració del centenari de la mort de Manuel Sales i Ferré, sociòleg i faldut, que va ser precursor d’aquesta ciència a l’estat espanyol i el primer catedràtic.

Parlar de Sales i Ferré, i de la seua obra, no és senzill. Ell va viure en una època en molts de canvis on, a més, les ciències socials començaven a aparèixer i no estaven definides i institucionalitzades, com avui en dia les coneixem. Per això, ahir, diferents persones  que treballem dins l’àmbit de la sociologia o les ciències socials, vam intentar fer una aproximació al pensament d’aquest il·lustre personatge i explicar com es va produir l’arribada d’aquesta nova ciència (la sociologia) a l’estat espanyol i quina va ser l’aportació de Manuel Sales i Ferré.

Personalment, he participat en els diversos actes que s’han organitzat al llarg de l’any com la conferència que el President de l’Institut d’Estudis Catalans, el Dr. Salvador Giner, ens va fer el passat 26 de maig “L’aportació de Manuel Sales i Ferré a les Ciències Socials”, en la que vaig tenir el plaer de presentar l’acte. Ahir, però va ser diferent, vaig ser jo qui havia d’explicar una part de l’obra de Manuel Sales i Ferré, com va arribar fins a la sociologia i fer-ho al meu poble, al meu institut, a la meua gent.

Sols desitjo que els que vau ser-hi us agradés i pugueu entendre, ara una mica millor, el perquè de la importància de la figura del nostre faldut més universal i perquè cal que el continuem reivindicant. També, que tots aquells que sempre em pregunteu a què em dedico (que per si mateix ja és prou complicat d’explicar), ahir poguéssiu veure-ho una mica més clar i entengueu el perquè de la meua passió per la sociologia.

Per si voleu si voleu fer-li una nova llegida als que vau estar, i per tots aquells que em vau dir que haguéssiu volgut venir però no us va ser possible, us deixo aquí la meua intervenció: Taula Rodona _La vigència de l’obra de Manuel Sales i Ferré_.

Aquí trobareu, també, un article que em van publicar al Butlletí de l’Associació Catalana de Sociologia per recordar-lo en el centenari de la seua mort.

Ja sabeu que per qualsevol consulta sobre Sales i Ferré o si voleu saber alguna cosa més sobre això de la Sociologia, aquí estic.

Gràcies!

Deixa un comentari

