La construcció de la biografia pròpia

Ahir vam fer la inauguració del curs de Màster i Doctorat en Sociologia a la UB i vam tenir el plaer de poder escoltar a la Inés Alberdi, experta gènere i família, que ens va parlar de la seva experiència com a Directora del Fons de Desenvolupament de les Nacions Unides per a la Dona. Ens va explicar com s’ha anat dibuixant la seva carrera professional com a acadèmica i com, tot i la importància de la formació reglada, per a ella aquesta no estava completa sense el compromís per la societat que ens envolta, idea que comparteixo plenament.

I és que per a un sociòleg, o un científic social, però també per a tota la resta de la societat, tant important ha de ser la carrera professional com la implicació en els processos socials que ens envolten. Passió i compromís que ens ajudaran a entendre millor que passa al món i com aprofundir més en la nostra faena.

Així ha estat com jo he anat construint la meua pròpia biografia, on l’educació formal ha anat sempre lligada als interessos per les condicions de vida dels joves, les dones i pel compromís amb un territori lliure i sense discriminacions. Molta gent em deia quan començava, i encara hi ha qui ho continua dient, que això de “perdre hores” en coses que no eren estudiar o treballar no portava a cap lloc i que no m’ajudaria en res en aquesta vida. Doncs els puc dir que s’equivocaven, ja que tot el bagatge aprés en aquestes hores invertides en intentar fer del meu entorn un lloc millor, tota la gent que he conegut, tots els quilometres recorreguts, m’ajuden dia a dia a entendre una mica millor la nostra societat i a buscar quina és la manera de millorar la meua faena. Per res canviaria el dia, ara fa una mica més de 10 anys, que vaig decidir militar a les JERC i Esquerra.

Doncs bé, ens trobem a l’inici d’una nova campanya electoral, la de les eleccions espanyoles. No ens enganyem, aquesta no sol ser una campanya que em solgui fer massa goig, perquè a mi m’agradaria no haver de votar en unes eleccions espanyoles, però considero que és tant necessària i important per al meu país com qualsevol altra i més en el context econòmic, social, cultural i polític actual. En aquestes eleccions ens hi juguem molt com a país i com a ciutadans i no valen les excuses de jo no voto a les eleccions espanyoles perquè no m’afecten o vaig a votar en blanc o nul. Ara és hora de ser valent i fer el pas endavant per la defensa dels nostres drets, tal i com hem fet des de Esquerra, Reagrupament i Catalunya Sí, sumant per fer un front comú contra aquells que ens volen eliminar com a poble.

I com a joves ens hi juguem molt. Som el grup de població que més pateix i patirà aquesta crisi, tot i ser una de les generacions més preparades que ha existit mai. La crisi per nosaltres no sols significa no trobar feina, sinó que ens perpetua en un sistema de precarització i ens barra la possibilitat de continuar desenvolupant les nostres biografies personals, laborals i familiars. Ara és el moment de ser valents i defensar els nostres drets com a joves: a poder-nos emancipar, a tenir les mateixes oportunitats siguem homes o dones, a tenir els mateixos drets amb independència del nostre origen social. És el moment de despertar!

El 20 de novembre lluita pels teus somnis!

Més informació i Programa Electoral de les JERC: www.jerc.cat/campanya

Deixa un comentari

